Go Comms.

Studio komunikacji marketingowej

Jak budować relacje z klientami?

Relacje. Słowo klucz do sukcesu w biznesie. Od jakości relacji z potencjalnymi klientami zależy nasze być, albo nie być. 

Klienci kupują od osób, nie od firm. Dlaczego podczas zakupów wybierasz tę, a nie inną markę? Przekonuje Cię cena? Może jakość? Czy może emocje, jakie w Tobie wzbudza?

Większość klientów w podejmowaniu decyzji zakupowych kieruje się emocjami, tym jaki rodzaj relacji łączy ich z danym produktem czy usługą.

Co zrobić, by klient wybierał Ciebie, a nie konkurencję?

Proste, zbuduj z nim właściwą relację. Pomagaj rozwiązywać codzienne problemy, dostarczaj cennych porad i wskazówek, a także baw.

Jak to zrobić?

Przede wszystkim poznaj potrzeby swoich klientów. Nie zgaduj przy tym co może ich zainteresować, albo z czym mają problem, tylko ich zapytaj. Sprawdź jakich informacji szukają w social media, czy na forach internetowych. Bądź tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci.

Jeżeli Twoja grupa docelowa szuka przydatnych informacji na Facebooku, bądź tam. Rozejrzyj się na LinkedIn, może to właśnie tam Twoi potencjalni klienci szukają rozwiązań swoich problemów.

Zanim poprosisz, by ktoś coś od Ciebie kupił, daj coś od siebie. Zasada wzajemności w budowaniu relacji daje najlepsze efekty. Inwestuj czas i środki. Bądź przy tym wiarygodny, rzetelny i uczciwy.

Pamiętaj, że z budowaniem relacji jest jak z udanym związkiem. Długofalowe relacje wymagają zaangażowania i czasu.