Go Comms.

Studio komunikacji marketingowej

Dlaczego warto działać w social media?

Zdecydowana większość firm działających na rynku już jakiś czas temu odkryła potencjał social media. Konto na Facebooku to mówiąc kolokwialnie oczywista oczywistość.  Niestety, część firm fanpage założyło ponieważ konkurencja również je ma. Ten powód niekoniecznie jest dobry. Poniżej kilka, dla których warto prowadzić działania w social media.

Budowanie świadomości marki

Nie będzie przesadą stwierdzenie, że prawie każdy dorosły człowiek ma swój profil na Facebooku. W Polsce jest on najpopularniejszym serwisem social media, w którym zarejestrowanych jest 14 mln osób. Dla firm wchodzących na rynek, bądź ze słabą rozpoznawalnością marki, jest to idealne narzędzie do nawiązywania relacji z potencjalnymi klientami. Media społecznościowe z powodzeniem mogą być z powodzeniem wykorzystywane przez firmę każdej wielkości od mikro po duże korporacje.

Budowanie wizerunku eksperta

Jesteś ekspertem w swojej branży? Twoja firma zatrudnia najlepszych specjalistów w branży? Świetnie! Wykorzystaj narzędzia, jakie dają media społecznościowe do budowania swojego wizerunku. Pisz bloga, działaj na Facebooku, LinkedIn i Slide Share.

Klienci wybierają te marki i firmy, które pomagają rozwiązywać ich problemy oraz które uważają ze ekspertów w branży. Daj powód, by klienci korzystali właśnie z Twoich produktów czy usług.

Zdobywanie informacje

Użytkownicy Facebooka czy innych mediów społecznościowych uwielbiają dzielić się informacjami o sobie. Status związku, urodziny dziecka? Miejsce zamieszkania? Wykształcenie? Wykorzystaj te informacje w budowaniu świadomości marki i nawiązywaniu relacji z potencjalnymi klientami. Z kolei każdy świadomy potęgi social media wysokiej klasy specjalista posiada swój profil w LinkedIn. Potrzebujesz świetnego specjalisty w firmie? Wykorzystaj do rekrutacji social media.

Precyzyjne targetowanie reklam

Firmy, które mądrze korzystają z social media, a zwłaszcza Facebooka, część budżetu reklamowego wydają w portalu Marka Zuckerberga. Umiejętnie wykorzystując możliwości power editora możesz skierować swój przekaz reklamowy w zasadzie do konkretnej osoby. Poinformuj fanów i potencjalnych klientów o nowej ofercie czy specjalnej promocji.

Budowanie relacji

I na koniec naszym zdaniem najważniejszy powód, dla którego warto być aktywnym w social media. Budowanie relacji z potencjalnymi klientami. Bądź ich przyjacielem, doradcą. Odpowiadaj na pytania, pytaj o zdanie. W końcu chętniej kupujemy od kogoś kogo znamy, lubimy i przede wszystkim ufamy, niż od kompletnie obcych.

Moglibyśmy wymienić jeszcze kilkadziesiąt powodów, dla których warto prowadzić działania na Facebooku czy innych serwisach. Napisaliśmy o tych naszym zdaniem najważniejszych. Oczywiście, by obecność przynosiła efekty musisz mieć strategię i wyznaczone cele, ale o tym już kolejnym razem.