Go Comms.

Studio komunikacji marketingowej

Dlaczego bez działań PR odniesiesz porażkę?

Bez znaczenia jest czy budujesz start-up, czy prowadzisz prężnie działającą firmę, jak również branża w której działasz. Bez konsekwentnie prowadzonych działań komunikacyjnych jesteś skazany na porażkę.

Początkującym (niestety nie tylko) przedsiębiorcom wydaje się często, ze ich produkt lub usługa jest tak świetna, że sama się obroni. Pytani o działania public relations odpowiadają często, że są im na obecnym etapie prowadzenia firmy zbędne.
Jeżeli Tobie również wydaje się, że nie potrzebujesz prowadzić działań komunikacyjnych, masz racje. Wydaje Ci się.

Dlaczego w zasadzie klienci mają kupować Twój produkt lub usługę? Jak często zadajesz sobie to pytanie? Najwyższą jakość gwarantuje również Twoja konkurencja. Cena? Dla coraz większej liczby klientów nie ma już decydującego znaczenia. Unikalna cecha produktu? Jeżeli nie wymyśliłeś nowego iPhone’a, trudno będzie Ci ją znaleźć.

O sukcesie lub porażce zdecyduje komunikacja i wdrażana bądź nie strategia PR. Działania, które pozwolą nawiązać Ci kontakt z potencjalnymi odbiorcami, zbudować z nimi relacje i pozyskać ich zaufanie. Nie musisz od razu przeznaczać setek tysięcy złotych na kampanie. Większe znaczenie niż budżet ma pomysł na komunikację oraz konsekwentnie realizowana strategia.

Gary Vaynerchuk cały czas powtarza, że największe znaczenie w biznesie mają relacje oraz komunikacja. Słuchaj swoich odbiorców i dostarczaj im odpowiedzi na pytania. Daj coś od siebie, zanim poprosisz by kupili od Ciebie. Proste?

W dobie niesamowitej ekspansji mediów społecznościowych bądź tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Wykorzystaj narzędzia, które daje Ci Facebook czy LinkedIn i sprawdź, czego potrzebuje Twoja grupa docelowa. Daj się poznać, jako wiarygodna osoba, która pomaga rozwiązywać problemy.

Nawiąż kontakt z dziennikarzami, zajmującymi się tematami związanymi z Twoją branżą. Dostarczaj im ciekawych i wiarygodnych informacji, które będą przydatne w ich codziennej pracy.
Działaj konsekwentnie, według przygotowanego wcześniej planu. Pamiętaj, że zbudowanie wartościowych relacji i zaufania, wymaga czasu.
Być może przemówi do Ciebie Bill Gates, który powiedział: ‚gdyby pozostał mi ostatni dolar z budżetu marketingowego, przeznaczyłbym go na public relations”.
Do dzieła 🙂